$type=grid$sn=0$h=280$m=0$rm=0$c=3$l=0$p=0$show=home

$type=ticker$c=9$cls=5$m=0$show=home

training (4)

$type=carousel$cls=3$c=10$show=home

De millennial op je werkvloer: glijbanen en pingpongtafels?


Een rasechte Millennial aan het woord

Millennials. Ze lopen tegenwoordig op elke werkvloer rond. Pagina’s worden volgeschreven over hun valkuilen en challenges en wensen, hun ADHD en wisselende carrières. We worden zo door millennial-nieuws bestookt dat leidinggevenden en anciens met zweethanden en knikkende knieën aan hun bureaus zitten. HR managers bestellen bij de vleet pingpongtafels en slopen muren om glijbanen te installeren. Gaan onze bedrijven deze overrompeling nog verder overleven? Gezien we bij Itzu Training ook pas zo’n beest aan ons team hebben toegevoegd, lijkt dit ons het geknipte moment de millennial eens aan de tand te voelen en eens te kijken wat ze nu eigenlijk belangrijk vindt.

Voor mij zit Wendy, mijn verse collega. Wendy, jij bent een pronkstuk van een millennial. Wat heb je er ondertussen allemaal over gehoord?
Ja. Dat is zogezegd mijn generatie. Opgegroeid met het internet, teveel aandacht van onze ouders en burn-out gevoelig. Maar we zouden dan ook wel veel ambitie hebben.

Veel ambitie? Bijna 9/10 millennials vindt persoonlijke ontwikkeling op werk essentieel. Een voorwaarde zelfs.
Daar kan ik perfect inkomen. Zodra ik merk dat ik persoonlijk niet vooruitga zal een functie mij niet meer blijven boeien. De scheidingslijn tussen werk en privé is bijna weg. Ik moet op het werk komen en mij thuis voelen en mezelf kunnen ontwikkelen. Thuis zijn we er veel minder mee bezig, daar is weinig ruimte om echt alleen met je eigen ontwikkeling bezig te zijn. Die acht uur op het werk daarentegen zijn gewoon hèt moment om jezelf te verbeteren en verrijken.

Een goede werkplek geeft je ook die mogelijkheid. Je groeit als mens. Daarom moet je rol in een bedrijf niet alleen kunnen meegroeien, maar moet je op je werkplek ook de middelen krijgen om die groei vooruit te helpen.

Thuiskomen op je job zeg je? Das mooi.
Ja, je moet op je werk komen en je geen nummer voelen. De experience is belangrijk. Echt belangrijk voor mij is dat mijn ideeën of input, ongeacht mijn functie, gehoord worden. Ik wil meetellen. En ik zie niet in waarom dat niet kan. Een super hiërarchische structuur waar je braaf moet luisteren en zwijgen naargelang de organigram, dat is niet ok.

Is de millennial zo gevoelig voor employee experience?    
Ik zal voor mezelf spreken, maar ja absoluut. Employee Experience is eigenlijk de term bij uitstek. Het gaat niet alleen om dat netjes omlijnd takenpakket dat op je vacature stond. Het is de totaalervaring. Employee experience begint bij het welkomstkaartje dat op je bureau ligt op je eerste dag. Het is dat je meteen aan een whatsapp groep wordt toegevoegd met je collega's in. Het is de spontane tekenen van appreciatie en feedback. Het zijn al die ervaringen samen. 

Waarmee kan een job je echt binnenhalen?
Ik ben heel gevoelig voor een werkplek dat een open speelveld is. Waar men niet in eerste instantie kijkt naar functieprofielen, maar wel naar de individuele bijdragen die mensen kunnen leveren. Een plek dus waar je als mens in heel je mens-zijn bekeken wordt. Of is dat te vaag?

Nee, ik pink er oprecht een traantje mee weg! Het thuisgevoel is echt belangrijk voor je.
Met een jonge uk en een jonge man thuis heb ik thuis mijn handen vol. Thuis heb ik heel wat rollen. Maar op werk gaat het écht om mij en om mijn competenties. Je bent op het werk omwille van wat je bijdraagt als persoon, niet alleen omwille die ene taak of ene rol.

Een werkplek die interessant is voor millennials is een open werkplek, denk ik. Ik bedoel een plek waar geen eilandjes en vakjes bestaan. Waar niemand zegt: “dat past niet in mijn takenpakket.” (Wendy zucht luidop). Je kan vandaag gewoon echt niet meer binnen je bebouwde kom werken. Ik wil betrokken zijn met de toekomst van mijn bedrijf en daar moet je gewoon flexibel voor kunnen zijn. Verantwoordelijkheden of uitdagingen afstoten omdat je ze niet gewend bent, hoort daar niet bij.

‘Mijn’ bedrijf zeg je.
Ja, ik vind die trouw erg belangrijk. Zoals ik zei moet je werkplek een beetje als thuiskomen zijn. Je gaat toch niet zomaar weg waar je je thuis voelt?


$type=blogging$l=1$c=5$m=0$p=1$show=/2018/03/training-en-coaching-op-maat.html

$type=two$c=10$m=0$rm=1$p=1$show=/2018/03/het-team.html

$type=two$c=10$m=0$sn=0$rm=0$p=1$show=/2018/03/trainingsdomeinen.html

$type=list$c=20$m=0$p=1$show=/p/faq-vragen.html

$type=grid$c=4$sn=0$l=1$m=0$show=/p/over-ons.html

$type=three$c=9$m=0$sn=0$rm=0$p=1$show=/p/trainingsexpertise.html

$type=two$c=2$m=0$sn=0$rm=0$p=1$show=/p/wat-we-doen.html

$type=three$c=6$au=0$rm=1$sn=0$cm=0$p=1$show=/p/nieuws.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/faq-vragen.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=post

Naam

aanbod,2,faq,9,front,3,in de kijker,13,itzu,4,itzu-familie,1,nieuws,23,nieuwsbrief,9,Referentie,14,team,8,training,4,training en coaching,3,trainingsdomeinen,7,waarden,1,wie zijn we,1,
ltr
item
Itzu Training: De millennial op je werkvloer: glijbanen en pingpongtafels?
De millennial op je werkvloer: glijbanen en pingpongtafels?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhme9cWVKjsuY7PyyPuKApY1NJxVZMA-DgjHfr16po889fmdNrkttD3IQKcyDoPeGpBSZAQZSJ4-3fQ7Ny6gupmB3MZCUIoioN6vqyjf1kaCT5o_TjFemQ0go9BsbZ1DFSOaAlayTVO2H0/s640/foto+Wnedy+blog.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhme9cWVKjsuY7PyyPuKApY1NJxVZMA-DgjHfr16po889fmdNrkttD3IQKcyDoPeGpBSZAQZSJ4-3fQ7Ny6gupmB3MZCUIoioN6vqyjf1kaCT5o_TjFemQ0go9BsbZ1DFSOaAlayTVO2H0/s72-c/foto+Wnedy+blog.jpg
Itzu Training
https://itzucorporatetraining.blogspot.com/2019/01/de-millennial-op-je-werkvloer-glijbanen.html
https://itzucorporatetraining.blogspot.com/
https://itzucorporatetraining.blogspot.com/
https://itzucorporatetraining.blogspot.com/2019/01/de-millennial-op-je-werkvloer-glijbanen.html
true
6468498488975447554
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten ONTDEK ALLES Ontdek meer Antwoord Cancel antwoord Delete Door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk allles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Julie Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Volgers Volg BELANGRIJK STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy